Website leads

Website leads

De website van uw bedrijf is uw online visitekaartje. Bezoekers vinden op uw website informatie over uw producten of diensten en kunnen bij interesse contact met u opnemen of online aankopen bij u doen. Een goede bedrijfswebsite of webshop is dan ook belangrijk. Maar uw bedrijfswebsite alleen laten functioneren als visitekaartje is zonde. Een bedrijfswebsite heeft namelijk meer potentie dan u denkt. Een website is een unieke marketingtool die u veel kan opleveren als u hem slim inzet.

Slimme marketing door website leads

Via uw website komen er zogenaamde ‘leads’ binnen. Een lead is een stukje waardevolle informatie die door iedere bezoeker wordt achtergelaten. Denk hierbij aan een IP-adres. Een lead is eigenlijk een spoor. Door de lead te volgen komt u uit bij de bezoeker van uw website. Nu zijn niet alle bezoekers van uw website even relevant. Een groot deel van uw websitebezoekers, 55%, komt wel op uw website maar heeft geen serieuze interesse in uw producten of diensten. Zij zijn dan vaak min of meer per ongeluk op uw website terechtgekomen. Toch betekent dit dat bijna de helft van al uw websitebezoekers relevant is voor uw bedrijf. Geen slechte score, denkt u misschien. Het slechte nieuws is dat maar 5% van uw websitebezoekers contact met u opneemt. Alleen deze bezoekers leveren u wat op. Gelukkig is er ook goed nieuws. Met de unieke B2B leadgeneratie software van Leadstracker is het namelijk mogelijk om de resterende 40% van uw websitebezoekers te identificeren en te benaderen. En dat werkt als volgt.

Leadstracker verzamelt alle leads die via uw website binnen komen. Onze unieke software koppelt deze stukjes informatie aan concrete gegevens van uw websitebezoekers. Dit zijn bijvoorbeeld gegevens uit het register van de Kamer van Koophandel. Zo kan Leadstracker uw websitebezoekers identificeren. Aan de hand van de data die wordt gevonden, bepaalt onze software of een bezoeker wel of niet relevant is voor uw bedrijf. Doordat Leadstracker ook concrete contactgegevens verzamelt, kunt u relevante bezoekers (oftewel: potentiële klanten) direct benaderen. Met Leadstracker heeft u zo een waardevolle tool in handen die u de mogelijkheid geeft om uw klantenkring uit te breiden.

Klanten binnen halen via uw website leads

Het enige wat u nodig heeft om gebruik te kunnen maken van Leadstracker is een eigen bedrijfswebsite. Leadstracker brengt de bezoekers van uw website in kaart aan de hand van website leads en doet hiervan verslag in een uitgebreide bezoekersrapportage. De frequentie waarmee u deze rapportages van ons ontvangt bepaalt u zelf. U krijgt door onze bezoekersrapportages informatie over de herkomst van uw bezoekers, de pagina’s die zij op uw website bezochten, en de duur van het bezoek aan uw website. Daarnaast ontvangt u concrete contactgegevens waarmee u direct aan de slag kunt.

Leadstracker inschakelen

Overtuigd? Maak dan een keuze uit onze 4 scherp geprijsde pakketten. Honderden bedrijven gebruiken onze software al. Twijfelt u nog? Maak dan gebruik van de mogelijkheid om Leadstracker 2 weken kosteloos uit te proberen. Op onze website vindt u meer informatie over onze pakketten en onze gratis demo. Heeft u vragen over onze software of heeft u advies nodig? Neem dan contact met ons op. Wij staan u graag te woord!