Veelgestelde vragen

Vragen over het gebruik van LeadsTracker? Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over de installatie, het gebruik en het effect van de B2B leadgeneratie software LeadsTracker.

WAT IS LEADSTRACKER?

De software van LeadsTracker is innovatieve identificatie software waarmee bedrijven en organisaties die uw website bezoeken kunnen worden herkend. Zowel bestaande klanten kunnen worden herkend, alsook bedrijven en organisaties die een potentiële klant zouden kunnen zijn. De software van LeadsTracker levert u dus online sales leads. Per bezoekend bedrijf of organisatie wordt de interesse gemeten en LeadsTracker maakt hiervan een bezoekrapport. Met het bezoekrapport ziet u welke bedrijven en organisaties uw website hebben bezocht. Als de zoekopdracht bekend is, weet u ook waar deze bedrijven naar op zoek zijn. Aan het aantal bezoeken en bezochte pagina’s kunt u afleiden hoe groot de interesse is in uw producten of diensten.

HOE WERKT DE TOOL VAN LEADSTRACKER?

Na het installeren van het tracking-script op uw website en het inrichten van de filters kan de software van LeadsTracker starten met het identificeren van bezoekende bedrijven en organisaties op uw website. Op de vooraf door u aangegeven data en tijdstippen, ontvangt u van LeadsTracker een mail met hierin de bezoekrapporten aangeleverd in PDF formaat. U ontvangt dus niet te pas en te onpas storende mails. Ook ontvangt u per week, maand en/of per abonnementsperiode een dashboard overzicht per mail, met hierin een overall rapportage en alle bezoekinformatie van de desbetreffende periode.

HERKENT LEADSTRACKER ALLE BEDRIJVEN?

Nee, niet alle bedrijven worden herkend. LeadsTracker herkent een aanzienlijk deel van de bezoekende bedrijven. Er worden voldoende bedrijven herkend om meerwaarde te leveren aan een commerciële organisatie.

WELKE INFORMATIE STAAT ER IN EEN BEZOEKERSRAPPORTAGE?

U ontvangt alleen bezoekrapporten van bedrijven en organisaties die bij de KvK zijn ingeschreven. De informatie in de bezoekrapporten bestaan uit de volgende gegevens: bedrijfsnaam, adres, postcode, telefoonnummer, website, vestigingsplaats, bedrijfsprofiel Linkedin, welke pagina’s van uw website bezocht zijn + tijdspad, herkomst van het sitebezoek: rechtstreeks of via zoekwoorden en alle herhaalbezoeken.

IS LEADSTRACKER CONFORM DE HUIDIGE AVG WET?
LeadsTracker maakt inzichtelijke bedrijven bedrijven jouw website hebben bezocht. Mag dat nog wel met de nieuwe AVG wet? Ja, de AVG wet is niet van toepassing op LeadsTracker. LeadsTracker verzamelt geen persoonsgegevens, maar alleen bedrijfsgegevens. Alle bedrijfsinformatie wordt opgehaald op basis van openbare bronnen. Hierdoor maakt dit onderdeel dus geen onderdeel uit van de AVG wet, omdat deze zich alleen richt op de privacy van personen. Onze leadgeneratie software maakt wel gebruik van Cookies, hierdoor bent u als website beheerder wel verplicht uw website gebruikers te vragen of zij Cookies toestaan op uw website.
MAG JE HERKENDE BEDRIJVEN BENADEREN?
Herkende bedrijven mag je benaderen. Ook met het ingaan van de Europese AVG wet mag je herkende bedrijven nog steeds blijven bellen. De verzamelde gegevens zijn namelijk alleen bedrijfsgegevens en geen persoonsgegevens waar de AVG wet betrekking op heeft.
WAAR KAN IK DE BEZOEKERSRAPPORTAGES VOOR GEBRUIKEN?

U kunt upsell-kansen signaleren bij bestaande klanten. U kunt hier doelmatig een verkoopgesprek mee voorbereiden. U kunt sneller contact opnemen dan de concurrentie met bedrijven die interesse hebben in uw producten of diensten, maar zelf nog geen contact met u hebben opgenomen. U kunt aan de hand van de informatie in de bezoekrapporten uw bestaande SEA en SEO campagnes goed benchmarken.

WAT LEVERT LEADSTRACKER MIJ OP ALS IK NIET ACTIEF BEN MET INTERNET MARKETING?

Zelfs als u hier niet actief mee bezig bent, kunt u waarde ervaren van LeadsTracker, want vrijwel iedere website wordt al bezocht door de commerciële doelgroepen van het bedrijf. Dit verkeer ontstaat bijvoorbeeld door mond tot mond reclame van klanten, deelname aan netwerkbijeenkomsten, deelname aan een vakbeurs of doordat de website wordt gevonden in Google. Veel van de bezoekende bedrijven nemen zelf geen contact op. Met LeadsTracker kun u deze bedrijven herkennen. Hierdoor kunt u gericht commerciële activiteiten ondernemen naar deze bezoekers. LeadsTracker levert concrete sales leads en dus waarde.

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN LEADSTRACKER EN GOOGLE ANALYTICS?

Google Analytics levert diverse statistieken over bezoeken op een website. Het is hierdoor een tool om een website te kunnen verbeteren. De software van LeadsTracker is ontwikkeld om commerciële informatie te geven over bedrijven die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw product of dienst. Verkoop ondersteunend dus. Google Analytics bevat een rapportage waarin namen van bedrijven worden getoond die de website hebben bezocht. Deze lijst bevat veel telecomproviders, clouddienst aanbieders en hostingpartijen. De informatie is daarnaast veelal verouderd en bevat vaak fouten. De bezoekrapporten van LeadsTracker bevatten uitgebreidere bedrijfsinformatie. Samengevat herkent de software van LeadsTracker meer leads en is de kwaliteit daarvan aanzienlijk hoger.

IK BEN AL BEZIG MET ONLINE ADVERTISING/SOCIAL MEDIA/SEO. HOE MOET IK DAN KIJKEN NAAR LEADSTRACKER?

Het rendement van dergelijke marketing-activiteiten stijgt door het gebruik van LeadsTracker. In het algemeen stijgt het succes van marketing- en salesactiviteiten door actieve opvolging, ten opzichte van afwachten “tot de telefoon gaat”. Met LeadsTracker kunt u actieve opvolging geven aan bezoekers die u als potentiële klant ziet en die zelf geen contact hebben opgenomen. Daarnaast kunt u met LeadsTracker uw advertising campagnes goed benchmarken: u ziet immers of de bedrijven op de website wel aan uw verwachting voldoen.

IS LEADSTRACKER LEGAAL?

Ja, de software van LeadsTracker is legaal. Er zijn twee wetten in het bijzonder die aandacht behoeven rondom de werking van LeadsTracker. De wet bescherming persoonsgegevens heeft enkel betrekking op natuurlijke personen (zie: Hoofdstuk 1, Artikel 1, lid a). LeadsTracker slaat nadrukkelijk geen gegevens op van natuurlijke personen. LeadsTracker voldoet ook volledig aan de “Cookiewet”, en de Telecomwet. De Telecomwet betreft overigens meer dan alleen bepalingen over cookies, waar (in de media) veel aandacht naar uitgaat. LeadsTracker plaatst geen cookies op de computer van bezoekers en is ook niet op andere wijze strijdig met de Telecomwet.

DEELT LEADSTRACKER INFORMATIE MET DERDEN?

Nee, er worden geen gegevens gedeeld met derden. De gegevens omtrent uw website zijn alleen door uzelf in te zien. Medewerkers van LeadsTracker hebben alleen toegang tot de gegevens na nadrukkelijke toestemming.

ALS IK NAUWELIJKS VERKEER OP MIJN WEBSITE HEB, IS LEADSTRACKER DAN INTERESSANT VOOR MIJ?

Nee. Dan is LeadsTracker (nog) niet interessant voor jou. Wij adviseren u om eerst aandacht te schenken aan het verhogen van het aantal bezoekers naar de website. Dit kan middels SEO (Search Engine Optimization – zoekmachine optimalisatie), SEA (Search Engine Advertizing – zoekmachine advertenties), of een social media campagne. Hiervoor werken wij samen met internet marketing bureau HV Media. Veel bedrijven hebben alleen een websitebouwer als relatie rondom hun website. Zij hebben lang niet altijd ervaring met B2B online marketing. Tot ons netwerk behoren bedrijven in diverse delen van Nederland, die ruime ervaring hebben met B2B online marketing. U kunt desgewenst hierover contact met ons opnemen.

HOE GAAN LEADSTRACKER GEBRUIKERS OM MET "AANTASTING VAN PRIVACY" GEVOEL?

Wanneer u besluit contact op te nemen met een geïnteresseerde bezoeker, hij is tenslotte al een aantal keer teruggekomen op de website, kan dit op verschillende meer of minder directe manieren zonder dat de ontvangers een ongemakkelijk gevoel krijgen. Als een LeadsTracker gebruiker wil gaan nabellen ter opvolging, adviseren wij om het gesprek te openen met de vraag:"kan het zijn dat u / uw bedrijf interesse heeft in...". In het algemeen ontstaat dan een inhoudelijk gesprek. Daarmee is een goed eerste contact gelegd. Het is onhandig om te bellen met de mededeling "ik zag u op onze website en...". Wanneer een dergelijke opening vermeden wordt, krijgt u vaak een prettig contact. U neemt toch op het juiste moment contact op? Er is immers interesse. Proactiviteit wordt vaak gewaardeerd en beloond. Er zijn wel degelijk LeadsTracker gebruikers die direct bellen zodra een prospect op de website is herkend. Denk aan de schoonmaakbranche. Iemand die de website van een schoonmaakbedrijf bezoekt, heeft vaak een dringende behoefte. Wachten met reageren komt dan neer op het verliezen van deze kans aan een concurrent. Uiteraard hoeft er niet te worden gekozen om te bellen. Menig LeadsTracker gebruiker begint, alvorens te gaan bellen, met een laagdrempelig contact zoals het bezoeken van profielen van functionarissen op LinkedIn en een e-mail sturen waarin u uw bedrijf nader voorstelt.

Staat uw vraag er niet tussen?

Dat vinden we hoogst vervelend, maar niet getreurd: ons support-team staat voor u klaar. Bel ons gerust met uw brandende vragen. Vragen staat immers vrij en wellicht wordt hij vervolgens op deze pagina opgenomen. Bel
0416 745465 of stel uw vraag via onderstaand formulier. Dan zullen wij zo spoedig mogelijk uw vragen beantwoorden.